Autómagazin .blog.hu

Autótmagazin .blog.hu - autós hírek , autó tesztek , vélemények , concept cars - koncepció autók. MInden ami autózás ...

Hírek

PARTNERÜNK

friss hírek , üzleti ajánlatok

Címkék

autó (1) autómagazin (2) autószalon (1) blog (1) burner (1) captiva (1) chevrolet (1) diesel (1) diva (1) genf (1) hírek (1) kia (1) kia motors (1) soul (1) tanulmányautó (1) teszt (1) Cimkék

Friss topikok

Linkblog

RSS Feedek

2008.03.23. 12:59 b2business.eu

Belopta magát … - Chevrolet Captiva 2.0 D automata

Autómagazin blog.hu teszt :
Chevrolet Captiva autómagazin blog teszt Nem csak a piacon egyre sikeresebb de szívünkbe is belopta magát a Chevrolet Captiva . A külső jellemzése maga a történet kezdete. Egy bevásárló centrumban kiállított példány láttán határoztam : Ezt jobban is szemügyre kell vennem ! Az autó külső megjelenése manapság azon ritkaságok egyike , amely a modern formavilágot nem keveri össze a formatervezés mindenhatóságával , így a végeredmény egy új de hosszú távon mégsem unalmas elegáns forma. ( Bár szerintem van benne egy kis Volkswagen Touareg hasonlóság , ami egyáltalán nem baj , sőt kifejezett pozitívum. ) Chevrolet Captiva autómagazin blog teszt beltér Az autóba beszállva a beltér is ezt az irányvonalat követi. A legjobb jelző rá talán a dinamikusan elegáns. Az anyaghasználat minőségi , bár a műanyagok tüzetesebben megvizsgálva kissé kopogósak . Viszont összességében rendkívül jó a beltér minősége. Kipróbáltuk a jól bevált macskaköves hegyi úton , ahol már sokkal drágább autók is kimutatták foguk fehérjét az összeszerelés terén. A próba során a Captivában sem zörej , sem nyikorgás és cicergés nem hallatszott. Ez kérem ha osztályozni kellene akkor csillagos ötös ! A bőrülések oldaltartása megfelelő kompromisszumot nyújt, tehát hosszú úton kényelmes , de azért a kanyarokban vagy körforgalomban való némi „rosszalkodás” során nem repülünk ki belőlük. A vezetési pozíció jól beállítható és néhány méter után teljesen kezünk ügyében érezzük a közel 1,8 tonnás SUV-ot. A motor és a váltó már használat és megítélés kérdése. A két literes erőforrással nem tekinthetjük rakétának , de nem is annak szánta a gyár. 2000-es fordulat alatt nem igazán érezhető a 150 tagú ménes és 3500-as fordulat felett nem érdemes tovább próbálkoznunk. Ügyes gázpedál játékkal a kettő közti tartományban viszont akár élvezetes is a vezetése. (Az érzékeltetés kedvéért azért megjegyezzük , hogy a 120-as tempó hamar elérhető , tehát hétköznapi használathoz bőven elegendő a teljesítménye .) A nagyobb problémát az automata váltóban éreztük , ami kissé hosszú reakcióidejével lustának bizonyult. Ezen még a tiptronic funkció használata sem javított. Aki tehát némileg sportosabban szeretné használni , annak mindenképp a manuális váltót ajánljuk , amivel érzésünk szerint a motorból is sokkal több hozható ki. Persze hétköznapi használat során az automata is kellően teszi a dolgát és mellette szól a kényelem is. Lehet , hogy csak mi vagyunk túlzottan a veserázós sportos stílushoz szokva . A kormányzás direktsége átlagos arany középút , a futómű viszont meglepetést okozott. Méghozzá nem is akármilyet ! Az első métereken hajóként ringatózó komfortos futómű erősebb irányválásokra kiválóan reagál , az autó egy SUV –hoz képest jóindulatúan és kiszámíthatóan viselkedik , mellőzve a korábbi „repülő szőnyeg” effektust . Úgy tűnt , mint ha két pozitív arca lenne az autónak. Kihasználva a nagy önsúly és a stabil futómű adta lehetőségeket az ember szinte második gyerekkorát éli vele egy-egy kanyarban , majd kimérten folytathatja útját , mint ha mi sem történt volna. A gyárilag megadott átlagfogyasztás 8,7 l/100 km , a tesztfogyasztás 11-12 l/100km volt, ami normálisnak tekinthető a próbát figyelembe véve és ésszerű használat során 10 liter alá szorítható. Az alap verzió 6.999.000 Forinttól kapható , a tesztelt Captiva ára 9.733.000 Forint , aminek szériatartozékait most nem sorolnám fel … Amit viszont inkább , az a normális méretű oldalzsebek és kesztyűtartó ( ma már sajnos sok autóban csak dísznek szánják ezeket a fontos kellékeket ! ), a kényelmes és valóban használható könyöktámasz valamint a jól pakolható hátsó csomagtér külön nyitható ablakkal és sík padlóval ami sok bosszúságtól kíméli meg tulajdonosát bevásárláskor. És kinek is ajánljuk leginkább ? Tekintettel útviszonyainkra szinte mindenkinek. Legfőképp hű társa lehet hegyen lakó vagy gyakran utazó családoknak , akiknek számít az erős futómű , a csúszós úton áldásként ható összkerékhajtás és a tágas beltér , ahol a család öt tagja mellett akár még az anyós, szomszéd vagy ismerős is magunkkal vihető ( viszonytól függően jobb egyen vagy az alkalmilag használatos harmadik üléssorban  ). Egy szóval a Captiva célközönsége olyan emberek akik racionális alapon keresik leendő járművüket és értékelik , hogy az napról napra egyre jobban és jobban belopja magát szívükbe. Nem is kell ezt tovább ragozni. Aki magára ismert feltétlen tegyen egy próbautat a Chevrolet Captivával !
Köszönjük a tesztet a Chevrolet budakeszi márkakereskedőjének , az Interat Kft.-nek.

Szólj hozzá!

Címkék: blog teszt chevrolet diesel autómagazin captiva


A bejegyzés trackback címe:

https://automagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr71393344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása