Autómagazin blog.hu teszt : Nem csak a piacon egyre sikeresebb de szívünkbe is belopta magát a Chevrolet Captiva . A külső jellemzése maga a történet kezdete. Egy bevásárló centrumban kiállított példány láttán határoztam : Ezt jobban is szemügyre kell vennem ! Az autó külső megjelenése manapság azon ritkaságok egyike , amely a modern formavilágot nem keveri össze a formatervezés mindenhatóságával , így a végeredmény egy új de hosszú távon mégsem unalmas elegáns forma. ( Bár szerintem van benne egy kis Volkswagen Touareg hasonlóság , ami egyáltalán nem baj , sőt kifejezett pozitívum. )
Az autóba beszállva a beltér is ezt az irányvonalat követi. A legjobb jelző rá talán a dinamikusan elegáns. Az anyaghasználat minőségi , bár a műanyagok tüzetesebben megvizsgálva kissé kopogósak . Viszont összességében rendkívül jó a beltér minősége. Kipróbáltuk a jól bevált macskaköves hegyi úton , ahol már sokkal drágább autók is kimutatták foguk fehérjét az összeszerelés terén. A próba során a Captivában sem zörej , sem nyikorgás és cicergés nem hallatszott. Ez kérem ha osztályozni kellene akkor csillagos ötös ! A bőrülések oldaltartása megfelelő kompromisszumot nyújt, tehát hosszú úton kényelmes , de azért a kanyarokban vagy körforgalomban való némi „rosszalkodás” során nem repülünk ki belőlük. A vezetési pozíció jól beállítható és néhány méter után teljesen kezünk ügyében érezzük a közel 1,8 tonnás SUV-ot. A motor és a váltó már használat és megítélés kérdése. A két literes erőforrással nem tekinthetjük rakétának , de nem is annak szánta a gyár. 2000-es fordulat alatt nem igazán érezhető a 150 tagú ménes és 3500-as fordulat felett nem érdemes tovább próbálkoznunk. Ügyes gázpedál játékkal a kettő közti tartományban viszont akár élvezetes is a vezetése. (Az érzékeltetés kedvéért azért megjegyezzük , hogy a 120-as tempó hamar elérhető , tehát hétköznapi használathoz bőven elegendő a teljesítménye .) A nagyobb problémát az automata váltóban éreztük , ami kissé hosszú reakcióidejével lustának bizonyult. Ezen még a tiptronic funkció használata sem javított. Aki tehát némileg sportosabban szeretné használni , annak mindenképp a manuális váltót ajánljuk , amivel érzésünk szerint a motorból is sokkal több hozható ki. Persze hétköznapi használat során az automata is kellően teszi a dolgát és mellette szól a kényelem is. Lehet , hogy csak mi vagyunk túlzottan a veserázós sportos stílushoz szokva . A kormányzás direktsége átlagos arany középút , a futómű viszont meglepetést okozott. Méghozzá nem is akármilyet ! Az első métereken hajóként ringatózó komfortos futómű erősebb irányválásokra kiválóan reagál , az autó egy SUV –hoz képest jóindulatúan és kiszámíthatóan viselkedik , mellőzve a korábbi „repülő szőnyeg” effektust . Úgy tűnt , mint ha két pozitív arca lenne az autónak. Kihasználva a nagy önsúly és a stabil futómű adta lehetőségeket az ember szinte második gyerekkorát éli vele egy-egy kanyarban , majd kimérten folytathatja útját , mint ha mi sem történt volna. A gyárilag megadott átlagfogyasztás 8,7 l/100 km , a tesztfogyasztás 11-12 l/100km volt, ami normálisnak tekinthető a próbát figyelembe véve és ésszerű használat során 10 liter alá szorítható. Az alap verzió 6.999.000 Forinttól kapható , a tesztelt Captiva ára 9.733.000 Forint , aminek szériatartozékait most nem sorolnám fel … Amit viszont inkább , az a normális méretű oldalzsebek és kesztyűtartó ( ma már sajnos sok autóban csak dísznek szánják ezeket a fontos kellékeket ! ), a kényelmes és valóban használható könyöktámasz valamint a jól pakolható hátsó csomagtér külön nyitható ablakkal és sík padlóval ami sok bosszúságtól kíméli meg tulajdonosát bevásárláskor. És kinek is ajánljuk leginkább ? Tekintettel útviszonyainkra szinte mindenkinek. Legfőképp hű társa lehet hegyen lakó vagy gyakran utazó családoknak , akiknek számít az erős futómű , a csúszós úton áldásként ható összkerékhajtás és a tágas beltér , ahol a család öt tagja mellett akár még az anyós, szomszéd vagy ismerős is magunkkal vihető ( viszonytól függően jobb egyen vagy az alkalmilag használatos harmadik üléssorban ). Egy szóval a Captiva célközönsége olyan emberek akik racionális alapon keresik leendő járművüket és értékelik , hogy az napról napra egyre jobban és jobban belopja magát szívükbe. Nem is kell ezt tovább ragozni. Aki magára ismert feltétlen tegyen egy próbautat a Chevrolet Captivával !
Köszönjük a tesztet a Chevrolet budakeszi márkakereskedőjének , az Interat Kft.-nek.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.